skip to Main Content
مصاريف مدارس الكنانة بالتقسيط

انسى الكاش.. مصاريف مدارس الكنانة بالتقسيط على أطول فترة سداد

لسه ما دفعتش مصاريف المدرسة ومش عارف هتجيبها منين أو مش عايز تزنق نفسك وتدفعها كاش؟ شركة أدڤا -أول شركة تقسيط خدمات في مصر- بتقدملك الحل من خلال خدمة مصاريف مدارس الكنانة بالتقسيط على سنة كاملة وبأقل سعر فائدة ومن غير أي شروط صعبة أو إجراءات معقدة تعجزك وتعطلك.. وما تأخرش الدفع أكتر.

مصاريف مدارس الكنانة بالتقسيط

شركة أدڤا بتساعدك تعلم أولادك على أعلى مستوى من غير ما تتنازل أو تشيل الهم؛ من خلال تقسيط مصاريف مدارس الكنانة.

واللي بيحصل أنها بتدفعلك المصاريف المطلوبة منك كاملة للمدرسة، وبعد كده أنت بتسدد لأدڤا المصاريف دي بالقسط على فترات سداد طويلة بتبدأ من 6 شهور وبتوصل لـ12 شهر بأقل سعر فائدة.

وقبل ما نعرضلك الخطوات والشروط؛ خلينا نقولك معلومات عن مدارس الكنانة الدولية:

  • مدرسة الكنانة ISK هي مدرسة دولية موجودة عند الكيلو 30 طريق القاهرة الإسماعيلية الصحراوي.
  • وطلابها بيحصلوا على شهادة أمريكية أو بريطانية أو ثانوية عامة مصرية، وكلهم معترف بيهم في جامعات العالم والشركات متعددة الجنسيات.
  • وبتقدم المدرسة أحدث الأساليب والمناهج التعليمية، وبتتميز بوجود فصول دراسية واسعة، ولوحات ذكية في كل الفصول، ومعامل علوم وكمبيوتر، ومكتبة، وصالات رياضية داخلية، وحمامات سباحة، وغرف موسيقية، وغرف فنية، وملاعب لرياضات مختلفة، وورش STEM عشان دراسة العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات والفنون، وغيرهم.

أقسام مدرسة الكنانة

في 3 أقسام في مدرسة الكنانة الدولية: 

  1. قسم ناشونال The National School: وفيه بيتلقى الطلاب تعليمًا عمليًا مع المعرفة النظرية، بالإضافة إلى تركيز النهج التعليمي على تعزيز الإبداع، وبيكتسبوا خبراتهم التعليمية عن طريق التجارب العلمية والتطبيقات التكنولوجية والألعاب الإلكترونية التعليمية وعروض 3D.
  2. قسم بريطاني The British School: القسم البريطاني حاصل على اعتماد المدرسة الثانوية من كامبريدج وأكسفورد وإديكسل، وبيلتزم القسم ده بتزويد الطلاب بتعليم شامل يهيئهم للنجاح في حياتهم الأكاديمية والمهنية المستقبلية.
  3. قسم أمريكي The American School: القسم الأمريكي هو جزء من مدرسة الكنانة الدولية، ويتلقى اعتماده من مدرسة Cognia -المعروفة سابقًا باسم Advanced- كل خمس سنوات بعد فحص شامل ودقيق لمصداقية عمل المدرسة، وبيشمل الاعتماد: (التوافق الفعال مع معايير المناهج الدراسية الأمريكية وهي Common Core وNGSS وISTE، وتحليل اختبار MAP الموحد، والإجراءات الفعالة لتنفيذ البرامج المختلفة الموجودة في مدرسة الكنانة، مثل برامج القراءة والاستماع وSTEAM والإرشاد النفسي)، ومع كل ده؛ القسم بيوفر مناهج دراسية محدثة تركز على الطالب وتعزز التعلم مدى الحياة والاستقلالية والإبداع والتفكير النقدي واتخاذ القرار والقيادة. 

مراحل الدراسة في مدرسة الكنانة

داخل مدرسة الكنانة في 4 مراحل تعليمية، وهي:

  • كي جي KG.
  • ابتدائي Elementary School.
  • إعدادي The Middle School.
  • ثانوي The High School.

مصاريف مدرسة الكنانة بالتقسيط

مصاريف مدرسة الكنانة بتتغير كل سنة دراسية، وبتختلف كمان حسب القسم والمرحلة التعليمية. وتقدر تعرفها عن طريق التواصل مع إدارة المدرسة في بداية كل سنة دراسية جديدة. وبعد ما تحدد مصاريف المدرسة هتكلمنا في أدڤا، وأحنا هندفع المصاريف المطلوبة منك كاملة للمدرسة كاش، وبعد كده أنت تسددها معانا على الفترة اللي تختارها واللي بتوصل لـ12 شهر.

خطوات تقسيط مصاريف مدارس الكنانة مع أدڤا 

بخطوات بسيطة هتقدر تقدم على مصاريف مدارس الكنانة بالتقسيط عن طريق أدڤا؛ وبتبدأ بالضغط على تقسيط المصروفات الدراسية ، وبعدها تملأ البيانات اللي هتظهر قدامك، وهي:

  1. اسمك الأول والأخير.
  2. رقم موبايلك.
  3. المرحلة التعليمية (مدارس.)
  4. إجمالي التكلفة.
  5. خطة السداد، من بين: (6 شهور – 9 شهور – 12 شهر.)
  6. اضغط على تقديم الطلب، وهنكلمك في فترة من 30 دقيقة ولا تتعدى الـ48 ساعة، عشان نبدأ إجراءات التقسيط.

الشروط المطلوبة لتقسيط مصاريف مدرسة الكنانة

عشان ما تأجلش دفع مصاريف المدارس أو تأخرها؛ شركة أدڤا مش بتطلب منك غير ورقتين بس عشان تقسط معاها مصاريف مدرسة الكنانة، وهما:

  1. بطاقتك الشخصية.
  2. إثبات مصدر للدخل، زي: رخصة عربيتك، السجل التجاري وبطاقة ضريبية، إيجار موثق في الشهر العقاري، المعاش، بطاقة ائتمان أو تسهيل بنكي، شهادة أو وديعة بنكية، أو عضوية نادي.

وبكده نكون عرفناك كل حاجة تخص مصاريف مدارس الكنانة بالتقسيط، تقدر كمان في نفس الوقت تقدم على تقسيط مصاريف المدارس أو تقسيط مصاريف الجامعات الخاصة أو تقسيط الدورات التدريبية والكورسات أو  تقسيط أي خدمة محتاجها.