skip to Main Content

تقسيط مصاريف المدارس حتى ١٢ شهر

اضمن مستقبل أفضل لأولادك، من خلال خدمة تقسيط مصاريف المدارس بتمويل يصل حتى مليون جنيه والدفع على فترات سداد مريحة ومناسبة. كل ما عليك هو تقديم طلبك الخاص بخدمة تقسيط المصاريف الدراسية والتعليم المُقدمة من شركة ادڤا والحصول على الموافقة في 30 دقيقة فقط!

تقسيط مصاريف المدارس الخاصة بنظام حكومي National System 

من خلال ادڤا تقدر تقسط مصاريف المدارس الخاصة بنظام حكومي (National system) على دفعات سداد مرنة ومناسبة. تتعاقد ادڤا مع كتير من المدارس اللي تقدر تختار من بينها أو تقدم طلبك لتقسيط مصروفات الدراسة لأي مدرسة من خارج شبكة تعاقدات ادڤا. 

تقسيط مصاريف المدارس الأمريكية

المدارس الأمريكية تُعتبر من أفضل المدارس في مصر بنظامها التعليمي المتميز، لكن جودة التعليم العالية ،تتطلب مصروفات دراسية عالية؛ متقلقش، ادڤا بتوفرلك إمكانية تقسيط مصاريف المدارس الأمريكية بأقل سعر للفائدة.

تقسيط مصاريف المدارس البريطانية 

قررت تدخل أولادك بالمدارس البريطانية ومش عاوز تسدد المصاريف على دفعة واحدة؟ يمكنك تقسيط قيمة المصاريف الدراسية ودفعها على فترات سداد مريحة تصل إلى 12 شهرًا من خلال ادڤا.

تقسيط مصاريف المدارس الفرنسية

تقدر كمان تقدم لأولادك في المدارس الفرنسية الموجودة في مصر واللي بتتميز بنظامها التعليمي الجذاب، وتقدر تقسط مصاريف المدارس الفرنسية مع ادڤا، فقط كل اللي محتاج تعمله هو تقديم طلبك.

تقسيط مصاريف مدارس البكالوريا الدولية

توفر لك ادڤا أيضًا إمكانية تقسيط مصاريف مدارس البكالوريا الدولية؛ واللي بتتميز ببرامجها الدراسية المتطورة اللي بتمنح طلابها الشهادات الأمريكية والبريطانية IB ،IG ،American وبتساعدهم على دخول الجامعات الدولية مباشرة بدون إجراء معادلات. 

تقسيط مصاريف المدارس التجريبية مع ادڤا 

أما لو كانت المدارس التجريبية خيارك الأمثل لتعليم أولادك لكنك في الوقت الحالي مش عاوز تسدد المبلغ على دفعة واحدة؛ تقدر قسط من خلال ادڤا المصاريف بأقل سعر فائدة في مصر

تقسيط مصاريف المدارس الحكومية مع ادڤا 

وأخيرًا، تقسيط مصاريف المدارس الحكومية المختلفة من خلال الشركة متاح على أطول فترة سداد.
شركة ادڤا بتوفرلك إمكانية تقسيط مصاريف أي مدرسة أخرى تحت أي نظام تعليمي في مصر. ودلوقتي.. إزاي تقدر تقسط مصاريف المدارس مع شركة ادڤا؟

طريقة التقسيط مع ادڤا

  • في الأول لازم تعرف أن شركة ادڤا بتدفع قيمة المصروفات الدراسية المطلوبة منك كاملًة للمدرسة؛ وبعد كده بتقسط المبلغ للشركة على فترات السداد المناسبة ليك. 
  • وتقدر تقسط مصاريف المدارس مع ادڤا من خلال خطوات بسيطة جدًا، وهي:
    – الدخول إلى الصفحة الخاصة بتقسيط المصروفات الدراسية ، وتملى الخانات الموجودة في الصفحة واللي بتشمل: كتابة اسمك الأول والأخير، رقم الهاتف، المرحلة التعليمية سواء كانت مدارس- جامعات- معاهد أو كورسات وورش تعليمية، ومتنساش إضافة إجمالي التكلفة المطلوبة منك، وأخيرًا خطة السداد، والتي تبدأ من 6 أشهر حتى 12 شهرًا، بعد كده تضغط على تقديم الطلب؛ وهيتم التواصل معاك في خلال من 30 دقيقة إلى 48 ساعة.
  • لإستكمال تقديم الطلب، هيتطلب منك بعض الأوراق السهلة جدا لإتمام التمويل:

بطاقتك الشخصية، إثبات مصدر للدخل، لإثبات مصدر الدخل ممكن تقدم واحد من المستندات دي: رخصة عربيتك، السجل التجاري وبطاقة ضريبية، إيجار موثق في الشهر العقاري، المعاش، بطاقة ائتمان أو تسهيل بنكي، شهادة أو وديعة بنكية، أو عضوية نادي.

مميزات التقسيط مع ادڤا

  • يمكنك مع ادڤا تقسيط مصاريف المدارس لأبناءك، مش بس كده؛ تقدر تستفيد بتمويل لحد مليون جنيه لتقسيط مصاريف الجامعات الحكومية والأهلية او الجامعات الخاصة أو المعاهد أو الدراسات العليا أو الكورسات. 
  • بالإضافة لإمكانية تقسيط أكثر من خدمة في نفس الوقت، فمع تقسيط مصاريف التعليم، متاح ليك تقسيط خدمات أخرى بتشمل: العمليات الجراحية المختلفة، تقسيط الفواتير، السفر، رحلات الحج والعمرة، تقسيط صيانة سيارتك، تشطيبات المنزل المختلفة، كذلك تقسيط التأمينات، الأفراح.
  •  تقسيط أي خدمة أخرى غير الخدمات المذكورة في الأعلى.
  • يعمل فريق خدمة العملاء طوال أيام الأسبوع للرد على جميع استفساراتك، ولتسهيل الإجراءات عليك.