skip to Main Content
تقسيط مصاريف الجامعات الأهلية

تقسيط مصاريف الجامعات الأهلية على أطول فترة سداد

الدراسة قربت وجه وقت دفع المصاريف؟ أدڤا بتقولك ليه تدفع كاش لما ممكن تقسط؟! مع خدمة تقسيط مصاريف الجامعات الأهلية اللي بتقدمهالك الشركة؛ تقدر دلوقتي تدفع مصاريف الجامعات الأهلية بالتقسيط على أطول فترة سداد، وأسهل الإجراءات وأبسط الشروط وبدون أي تعقيدات.

‎ تقسيط مصاريف الجامعات الأهلية

قسط مصاريف جامعتك بكل التخصصات على فترات سداد من 6 شهور إلى 12 شهر عن طريق شركة أدڤا، وبتقوم سياسة الشركة على أنها بتدفعلك المصاريف المطلوبة منك كاملة للجامعة اللي عايزها، وبعد كده أنت بتقسط المبلغ ده لأدڤا على فترات سداد مرنة بتختارها بنفسك مع شروط بسيطة وأوراق سهلة وأقل سعر فائدة في مصر.

ودلوقتي هنعرض لك خطوات وشروط تقسيط مصاريف الجامعة من خلال أدڤا، ومتنساش إنك تقدر تقسط مصاريف كل أنواع التعليم  بكل مراحله مع كل الجامعات الحكومية والأهلية الموجودة في مصر، لو كانت جامعتك غير متعاقدة مع ادڤا؛ فتقدر تقسط مصاريفها برضه بس هتدفع مبلغ إضافي بسيط.

تقسيط مصاريف الجامعات الأهلية 

عشان شركة أدڤا بتحب تسهل على عملائها الحصول على جميع الخدمات اللي بيحتاجوها من غير ما يشيلوا هم أو يضطروا يحوشوا أو يدفعوا كاش؛ تقدر تقسط مصاريف الدراسة في أي جامعة اهلية في مصر بجميع التخصصات وكمان تقدر تقسط مصاريف الجامعات الأهلية على فترات سداد مناسبة تبدأ من 6 شهور لحد 12 شهر.

خطوات تقسيط مصاريف الجامعات الأهلية

لو كنت في أي جامعة أهلية أو حكومية أيًا كان تخصصك، تقدر تقسط مصاريف الجامعة، من خلال اتباع خطوات بسيطة، وهي:

  1. الدخول إلى خدمة تقسيط المصاريف الدراسية هتكتب اسمك الأول والأخير، ورقم موبايلك.
  2. بعد كده هتختار المرحلة التعليمية ومنها هتختار الجامعات.
  3. هتكتب إجمالي التكلفة اللي عايز تقسطها، وتختار خطة التقسيط من 6 شهور حتى 12 شهر.
  4. وأخيرا، اضغط على تقديم الطلب؛ وبكده هتكون قدمت طلبك بكل سهولة ومن غير أي تعقيدات.

خطوات تقسيط مصاريف الجامعة

بعد ما تخلص طلب تقديم تقسيط مصاريف جامعتك هيتم الرد على طلبك في أسرع وقت ممكن واللي بيكون في خلال من 30 دقيقة لحد 48 ساعة. كمان تقدر تقدم على تقسيط أي خدمة أخرى من الخدمات اللي بتقدمها شركة أدڤا في نفس الوقت اللي هتقسط فيه المصاريف، ومن الخدمات اللي ممكن تقسطها مع الشركة: رحلات الحج والعمرة، تشطيب شقتك، الأفراح، والعمليات الجراحية المختلفة، مصاريف المدارس، السفر داخل أو خارج مصر، الفواتير، خدمات السيارات، وغيرها من الخدمات.

شروط تقسيط مصروفات الجامعات الأهلية

بتقسط شركة أدڤا العديد من الخدمات للآلاف من عملائها في جميع محافظات مصر بتمويل يصل إلى مليون جنيه، وعشان تسهل عليك تقسيط الخدمات؛ بتطلب منك أوراق وشروط بسيطة تقدر من خلالها تقسط خدمتك بسهولة، والأوراق المطلوبة بتكون بسيطة جدا:

  • بطاقتك الشخصية.
  • أي إثبات لمصدر الدخل واللي بيكون واحد بس من المستندات دي: إيجار موثق في الشهر العقاري، رخصة عربيتك، السجل التجاري وبطاقة ضريبية، المعاش، شهادة وديعة بنكية، بطاقة ائتمان تسهيل بنكي، أو عضوية نادي.