skip to Main Content
دفع مخالفات المرور بالتقسيط

دفع مخالفات المرور بالتقسيط على 24 شهر كاش أو بالفيزا أو أونلاين!

روحت تجدد رخصة عربيتك، ولقيت عليك مخالفات بمبلغ كبير ولازم تدفع ومش معاك كاش كفاية؟ ما تفكرش كتير وتواصل مع شركة أدڤا -أول شركة تقسيط خدمات في مصر- وقسط مخالفاتك من خلال خدمة دفع مخالفات المرور بالتقسيط على أطول فترة سداد تصل إلى 24 شهر، وأقل سعر فائدة.

دفع مخالفات المرور بالتقسيط

تقوم فكرة شركة أدڤا على تسهيل حياتك ومساعدة عملائها في دفع جميع ما يحتاجون من خدمات في حياتهم اليومية بالتقسيط على فترات سداد مرنة ومناسبة، وعشان كده أطلقت خدمة سداد مخالفات المرور بالتقسيط، واللي بتكون من خلال أن أدڤا بتدفعلك مبلغ المخالفات المرورية كاملًا لإدارة المرور التابع لها في جميع محافظات مصر، وبعد كده أن بتسدد المبلغ ده لأدڤا بالقسط على المدة اللي تختارها من 6 شهور وحتى 24 شهر.

وبتم عملية دفع المخالفات من خلال طريقتين:

  • الأولى: لو كنت بتدفع بالفيزا أو كاش فشركة أدڤا هتبعت معاك مندوب لإدارة المرور عشان يدفع لك مبلغ المخالفة.
  • الثاني: لو بتدفع المخالفة عن طريق الإنترنت (أونلاين)؛ فأدڤا هتقوم بالخطوة دي بالنيابة عنك.

وفي الحالتين أنت بتسدد المبلغ، اللي هيتدفع للمرور، بالقسط مع أدڤا بخطة التقسيط اللي تختارها.

ودلوقتي لو بتسأل: طب إيه هي الأوراق اللي بتطلب عشان أقدر أقسط مع أدڤا، وإيه هي الخطوات اللي عليا إتباعها للغرض نفسه؛ متقلقش هنجاوبك على كل أسئلتك.

كيفية تقسيط المخالفات المرورية مع أدڤا؟

لأن دفع المخالفات المرورية ما ينفعش يستنى كتير عشان تقدر تجدد رخصة عربيتك؛ شركة أدڤا سهلت عليك إجراءات التقسيط معاها. ادخل على تقسيط المخالفات المرورية  واملى البيانات دي:

  • أول خطوة كتابة اسمك الأول والأخير.
  • بعد كده كتابة رقم موبايلك.
  • بعدين تختار نوع الفاتورة، واللي هتكون في حالتك “مخالفات المرور.”
  • ثم كتابة إجمالي التكلفة (مبلغ مخالفة المرور المطلوب منك.)
  • وأخيرًا خطط الأقساط، واللي هتختارها حسب رغبتك من بين: (6 شهور – 9 شهور – 12 شهر – 18 شهر – 24 شهر.)
  • بعد كده هتضغط على “قدم طلبك”، وفريق شركة أدڤا هيتواصل معاك في خلال من 30  دقيقة لـ 48 ساعة لتقسيط خدمتك.

الأوراق المطلوبة لتقسيط مخالفات المرور

استكمالًا للتسهيلات اللي بتقدمها أدڤا لعملائها عشان تسهل عليهم سداد مخالفات المرور بالتقسيط، بتطلب منك تقديم أوراق بسيطة للتقسيط من خلالها، وهي: 

  • تقديم البطاقة الشخصية.
  • تقديم إثبات مصدر الدخل، وبيكون أي مستند من دول: مفردات مرتب أو كشب حساب بنكي، رخصة عربيتك أو السجل التجاري وبطاقة ضريبية، إيجار موثق في الشهر العقاري، المعاش، و بطاقة ائتمان أو تسهيل بنكي، شهادة أو وديعة بنكية، أو عضوية نادي.

شركة أدڤا كمان بتقدملك إمكانية تقسيط أكتر من خدمة في نفس الوقت؛ فتقدر مع تقسيط مخالفات المرور، تقسط مصاريف رخصة القيادة، وتقسيط فاتورة المياه والكهرباء والغاز، وتقسيط فاتورة الموبايل والإنترنت والتليفون الأرضي، وتقسيط التقديم على الخدمات زي تقسيط عداد المياه وعداد الكهرباء والغاز، وغيرها من الخدمات.

أدڤا كمان بتقدملك إمكانية تقسيط أكتر من خدمة في نفس الوقت؛ فتقدر مع تقسيط مخالفات المرور، تقسط كل حاجة متعلقة بعربيتك زي تقسيط مصاريف التأمين، تقسيط مصاريف صيانة العربيات وتغيير العفشة والتكييف، وكمان تقسيط قطع الغيار لكل أنواع العربيات الموجودة في مصر.